Ziua 2 Paris

andrei Turism si Plimbari

M-am trezit la 9 dimineatza si am luat micul dejun in restaurantul hotelului. Din informatiile pliantelor din hotel am aflat ca in aceasta perioada la Grand Palais se desfasoara o expozitie cu vanzare de antichitati. Asha ca am luat metroul si am ajuns la Grand Palais, spre surprinderea mea toata lumea din Paris parea ca se afla intre cele 2 palate (Petit Palais cel de al doilea), o masa de oameni ce circulau in toate partile. N-am dat mare importanta caci gandul meu era la exponate. Am intrat in Grand Palais si am fost surprinsa de organizarea spatiului  expozitional cu mare atentie, aer respirabil si culoare de circulatie largi. Am parcurs zonele expozitionale cu mersul melcului uitandu-ma la fiecare obiect in parte cu mare atentie. Tablouri, obiecte din ceramica, sculputuri, cristale, tapiserii, obiecte de mobilier, vitralii, bijuterii si tot felul de alte obiecte de arta se aflau sub marele luminator art nouveau al palatului. Trebuie sa fiu sincera cu voi si sa va
spun ca o masa cu intarsie poate ajunge la pretul de 110.000 de euro… tare asta. Cel mai tare in schimb m-au impresionat bijuteriile ce proveneau din diferite perioade istorice si apartind tuturor stilurilor. Am vazut multe diamante mari, mici, albe, galbene, roz absolut superbe, smaradele, rubine, acvamarine, perle de toate dimensiunile si formele… pey cate bijuterii am vazut aici n-am vazut nici la multe dintre tezaurele vizitate din europa… gen WOW. Preturi.. nu se pot discuta. Pe culoarul central ce formeaza axul palatului printre grandioasele aranjamente florarele se aflau expuse cateva masina marca citroen de epoca, cel mai frumos pe departe cel din 1955, iar imediat in stanga intrarii principale citroenul din 2005 care a facut ravagii la salonul auto de la frankfurd acelasi an. In timp ce admiram aceste obiecte senzationale din exteriorul palatului se auzea muzica cantata la cimpoi… parca eram in franta nu? Ce se intampla doctore?
Iesita afara am observat ca multimea de oameni se ordonase frumos langa garduletele ce desparteau spatiul pietonal de cel carosabil iar pe spatiul carosabil defilau barbati imbracati in scotieni cantand la cimpoi. Din pliantele ce se imparteau aflu ca e sarbatoare Bretaniei si toata lumea iesise in costume nationale sa-si prezinte numarul. Cantau, dansau, defilau, se veseleau francezii pe strazile Parisului. Champ Elysse era pur si simplu plin de oameni ce dadeau Parisului un aer de sarbatoare si bucurie. Cum nu puteam parasi atmosfera am petrecut cateva ore bune admirandu-le obiceiurile si amuzandu-ma pe seama celor ce venisera din toata Franta special pentru acest eveniment, acestia din urma venisera pregatiti si cu scaunele si scarite pe care se suiau sa poate privi mai bine parada. Alti oameni, mai putin pregatiti, au ales varianta cataratului pe treptele cladirilor, garduri si chiar copaci… interesant era ca desi era plin de  jandarmi, oamenii au fost lasati sa se de
sfasoare in voie buna. Toata lumea era pur si simplu fericita.
Parasind atmosfera de sarbatoare, am ajuns in Place de la Concerde unde am mancat o clatita umpluta cu ciocolata… nu foarte buna, tot mai bune sunt ale mamei. Apoi am luat-o pe langa Louvre si pe tot felul de stradute ajung pana la Opera Garnier- impresionanta va jur, am parcurs bulevardul haussman am admirat fatadele marilor magazine, inchise caci era duminica, si am comunicat cu cativa cersetori romani, ce dormeau pe marile bulevarde pariziene, si au recunoscut ca cel mai bine e la Paris: “nici acasa nu e asha” Serios?
Montmartre, ajunsa aici am urcat treptele spre sacre couer si am admirat turistii ce se relaxau pe iarba colinei pe care se afla biserica, impresionant de alba.

Am ajuns in Place de Tertre unde toti artistii ma invitau sa imi faca portretul. Dupa ce am dat 2 ture de piata si am privit tehnica fiecarui artist in parte, si am studiat modelele si desenele , l-am ales pe Nestor caci mi s-a parut cel mai realist, timd de 30 de minute am stat pe scaun in fata lui aproape nemiscata si privita de alti turisti ce probabil incercau sa-si aleaga favoritul. Rezultatul a fost uimitor, dar cred ca m-a desenat putin mai frumoasa, cand ajuns acasa ii fac poza sa va dati cu parerea… oricum bine lucrat. Atmosfera in piata era de o boemitate unica, iar francezul ce ne incantat cu acordeonul exceptional. In timp ce ieseam din zona in cautarea  unui taxi am trecut pe langa Cabaretul Lapin Agile si mi-am zis …e si cum ramene cu Au Chien qui Fume… a prins asta cu animalutzele, apropo de animalutze am gasit un nenea cu probleme de locomotie care scotea bani facand brelocuri de culori diferite dintr-un material pufos in forma de caine,
2 euro, asta era modalitatea lui de a face bani… super duper Sa nu uit in aceasta zona e muzeul Dali , eu l-am vazut de 2 ori, de data asta am sarit peste ca la Praga tocmai vazusem o expozitie a lui Dali, oricum extraordinar muzeul. Am luat un taxi spre seara am ajuns la hotel, si de la hotel pe net Am stat vreo ora la o mica odihna si am plecat spre  Blanche.
Ce se afla la Blanche, din 1889 Moulin Rouge aceasta zona este plina de sex shopuri si alte nebunii. Eu insa m-am intalnit cu niste prieteni la …o sa radeti acum… dar e sic sa ai local cu animalutz in paris  Le chat noir 🙂  am mancat, am baut, ne-am conversat despre paris, viena si cairo, medicina si arhitectura… la partea cu medicina am tacut destul Iar ospatarul un deliciu ciudat era ca vreo 20 de minute m-am simtit prea eleganta dupa care a aparut o doamna imbracata intr-o reche lunga mulata si verde crud ce avea o piatra stralucitoare pe un sold (nu stiu daca un sold e corect ) frumos machiata, cu pantofi cu toc si insotita de un domn la fel de elegant, intr-o carciumioara cu fata de masa in patratele alb si rosii. Atunci mi-am zis inca o data ca am dreptate cand spun: Totul e permis in Paris fara sa fi catalogat dereglat
Am ajuns seara tarziu…adica noaptea adica la 2 acum e 3 20, mi-am terminat eseul la peisagistica, am fumat cateva tigari, am vorbit la telefon cu manu care imi povestea ca a fost la bruge (asta e in belgia- e super frumoasa localitate) si s-a distrat enorm iar acum am sa va spun : Noapte frumoasa, am terminat povestea pe ziua de azi.

You May Also Like..

Venetia este o destinatie ideala pentru indragostiti

Venetia a fost fondat pe 118 insule pe coasta de nord est a Italiei si este unic in lume pentru […]